Głowice

Głowica odpowiada za zamknięcie przestrzeni roboczej nad blokiem cylindrowym. Może być wykonana z żeliwa lub ze stopu lekkiego aluminium. W zależności do systemu chłodzenia wyróżnia się głowice chłodzone cieczą lub powietrzem, choć te ostatnie są obecnie coraz rzadziej spotykane. Pod względem przeznaczenia głowice możemy podzielić zgodnie z budową silnika, a więc na:

  • głowice do silników dwusuwowych i czterosuwowych,
  • głowice do silników górno- i dolnozaworowych,
  • głowice do silników z zapłonem iskrowym i samoczynnym.


Po czym poznać, że głowica wymaga regeneracji?

Do najczęstszych objawów uszkodzenia głowicy zalicza się ubytek płynu chłodniczego przy jednoczesnym braku plam pod pojazdem sugerujących jego ewentualny wyciek w innym miejscu. Problemy z głowicą mogą się również objawiać poprzez dymienie samochodu, a w wielu przypadkach także wpadaniem silnika w drgania podczas pracy na niskich obrotach, "wypadaniem zapłonu". Uszkodzenie głowicy będzie również wyczuwalne na pedale gazu – samochód może stracić znaczną część mocy.

Nasze usługi w zakresie regeneracji głowic obejmują:

  • planowanie,
  • frezowanie gniazd,
  • szlifowanie zaworów,
  • wymianę prowadnic,
  • dorabianie prowadnic,
  • rozpięcie\spięcie zaworów,
  • sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego,
  • ustawianie luzów zaworowych na zdemontowanej głowicy,
  • usuwanie świec żarowych na zdemontowanej głowicy,
  • dorabianie gniazd zaworowych,
  • wstawianie redukcji gwintów,
  • regenerację obsady pompowtryskiwacza (wybrane modele)
  • spawanie głowic aluminiowych (żeliwo po konsultacji),
  • wymianę uszczelniaczy zaworowych,
  • osiowanie napek wałka rozrządu (wybrane).


Klientów zainteresowanych remontem kapitalnym silnika lub regeneracją częściową zachęcamy do kontaktu z przedstawicielem firmy WEPS. Nasz ekspert odpowie na wszystkie Państwa pytania.